Fitwalk Fitness
Rekreációs programok szervezése

Fitwalk - a közösségi sport


Főbb információk:

Edzés helyszín és időpont:


Helyszín: Városliget, Műjégpálya előtti terület
Időpont: minden héten csütörtökön
teljesen kezdőknek csak első alkalommal 17:30-tól kezdőknek, közép haladóknak: 18:00 (első alkalommal az edzés 90 perces)
műjégpálya

Számos sportolási lehetőség közül lehet választani Budapesten, legyen szó beltéri (indoor), vagy kinti (outdoor) mozgásformáról. A legtöbben a sportolás során az alakformálást és zsírégetést tűzik ki célul, mindezt igyekeznek a legkönnyebb és leghatékonyabb módon megtenni. Ezeknek a kritériumoknak maximálisan eleget tesz Csont Attila által kidolgozott új mozgáskoncepiója, illetve edzésmódszere, a Fitwalk® (outdoor), illetve a Fitwalk® Body Training (indoor), mely minden korosztály számára örömteli és igen hatékony sportolási lehetőséget nyújt. Mind a két irányzat nagyon hatékony állóképesség fejlesztő módszer, de most lássuk részletesen a Fitwalk leírását:

Mi is a Fitwalk®

A Fitwalk® a távgyaloglás mozgásformájára épülő új fitness irányzat. Az egészség érdekében végrehajtott rekreációs tevékenység, döntő mértékben aerob jellegű mozgásforma, amelynek célja a testi-lelki felfrissülés, valamint a egészség megőrzése és fejlesztése.

A Fitwalk® és a gyaloglás közötti különbség, hogy a Fitwalk®-ot teljesen más pulzustartományban végezzük, mint a verseny távgyaloglást. Pulzuskontroll segítségével 120-140-es pulzustartományban (ez átlagosan a zsírégető pulzustartomány) próbáljuk a lehető legtöbb időt eltölteni. Egyéntől és céloktól eltérően ez a pulzustartomány változhat.

Kihangsúlyoznám, hogy elengedhetetlen a szakmai irányítás; szükséges a tudatos és tervszerû edzés lebonyolításában, a kitûzött célok elérésében!

A kellő hatás eléréséhez ajánlott heti 2-4 alkalommal részt venni az edzéseken.


Fitwalk
A Fitwalk® mozgásformája

A Fitwalk® első ránézésre furcsának tűnhet, mégis az egyik legtermészetesebb cselekvésünk, a járásnak egy speciálisan végrehajtott formája.

Már hallottuk számtalanszor, hogy a futás nem ízületkímélő, a térdek hamar tönkremennek, pláne ha nem megfelelően van kiválasztva a felszerelés és a talaj, gondolok itt az aszfaltra. Ez azért van, mert futás közben a testsúlyunk 3-7-szeresével zuhanunk a talajra, amit a boka és térd ízületnek kell elnyelnie. A Fitwalk® ezzel szemben sokkal ízületkímélőbb, mivel nem éri az ízületeket olyan "trauma", amit futáskor minden egyes talajérintéskor elszenvednek.

A talajfogás a Fitwalk®-ban sarokkal történik, majd ezt követi az átgördülő fázis, végül a lábujjak hagyják el a talajt utoljára. Gyaloglásban első számú szabály, hogy mindig legalább az egyik lábnak lent kell lenni a talajon. Ezért az "elrugaszkodás" sem annyira intenzív, ebből következik, hogy a talajfogás sem okoz gondot a térdízületeknek. Ez a legnagyobb különbség, ami a futás és a Fitwalk® között van.

Felmerülhet bennünk az a kérdés, hogy a Fitwalk® miben más a sima gyaloglástól? A válasz egyszerű. A sima gyaloglásnál a mozgás megtörik minden egyes lépésnél, ezért a sebesség is alacsonyabb. A Fitwalk® esetében a speciális csípőmozgás, az átgördülő fázis, valamint az intenzív karmunka miatt jön létre a speciális, dinamikus mozgás, amely eredményeként gyorsabban, mégis gazdaságosabban tudunk haladni. Egy verseny gyalogló 20km-en keresztül tudja tartani a 15-16km/órás sebességet, mindezt a speciális mozgásnak köszönhetően.


Edzéstípusok

Négy Fitwalk® edzéstípus közül lehet választani.

  • Fitwalk® Body Training: A cardio mozgást és az erősítő edzést ötvözve született meg a Fitwalk® Body Training. Ez az újfajta koncepció egy nagyon dinamikus, illetve nagyon hangulatos csoportos óratípus, mely lehetővé teszi, hogy nagyon hatékonyan leadjuk felesleges kilóinkat, mindamellett a kiegészítõ erősítő gyakorlatokkal a különböző izomcsoportokat erõsítjük, illetve a folyamatos zenei kíséret gondoskodik a jó hangulat eléréséről. A Fitwalk® Body Training egyik előnye, hogy nem szükséges hozzá semmilyen felszerelés, mert az erősítő edzések kizárólag saját testsúllyal történik. Viszont szükséges hozzá az alapszintû Fitwalk® technika ismerete.
  • Normal Fitwalk®:Az alaptechnika elsajátítása után folyamatos haladással végzett edzésforma. Elsősorban a kezdőknek, túlsúlyosaknak, alacsony állóképességi szinttel rendelkezők részére ajánlott.
  • Hard Fitwalk®: Az edzés résztávos és fartlek (iramjátékos) edzésmódszerekkel van kiegészítve, illetve a gyaloglóiskola elemeit is beiktatjuk a fő részbe. Főként a haladóknak ajánlott, akik már rendelkeznek kellő állóképességgel.
  • Brutal Fitwalk®: Az edzés Fitwalk kézi súlyzóval zajlik hegyi emelkedőkön, lejtőkön. Csak a legjobb kondícióval rendelkezők részére megengedett. A pulzus felmehet akár 180 BPS értékre.

Edzésformák

Négy kategóriából választhatnak az érdeklődők.

  • Fitwalk® személyi edzés: amennyiben személyi edzésen vennél részt, abban az esetben kizárólag csak Veled foglalkozok. Rövid konzultáció előzi meg az első órát, amelyben megbeszéljük, hogy mit szeretnél elérni és MI együtt fogunk dolgozni a céljaid elérésben.
  • Fitwalk® páros edzés: Lényegében ugyanaz, mint a személyi edzés, annyi különbséggel, hogy a barátod, barátnőd is részt vesz az edzésen.
  • Fitwalk® csoportos edzés: Azoknak ajánlom, akik nem igénylik a személyi edzés nyujtotta előnyöket, fokozott figyelmet, viszont szeretnének sportolni és megtanulni ezt a mozgásformát. A csoprtoban való edzésnek megvan a maga varázsa, hangulata. Érdemes kipróbálni.

Mely izomcsoportok dolgoznak Fitwalk® közben?


Izomcsoportok

A fenti képen jól látszik, hogy a test legtöbb izma részt vesz a mozgásban.
Az egyes izomcsoportokat három színnel különböztettem meg intenzításuktól függően:

  • Rózsaszín: Azok az izmok rózsaszínűek, amelyek egyáltalán nem, vagy csupán elenyésző mértékben vesznek részt a mozgásban. Ilyen izmok az alkar izmai és az arcizmok (ez persze egyénfüggő).
  • Piros: Ezek az izmok közepes intenzítással vesznek részt a mozgásban. Ilyenek például az egyenes hasizmok, a négyfejű combizom és a háromfejû lábikraizom (vádli).
  • Sötét vörös: ezzel a színnel jelöltem azokat az izmokat, amelyek legnagyobb mértékben vesznek részt a mozgásban. Ezekben az izomcsoportokban várható leghamarabb az látványos fejlődés. Ilyen izmok a combhajlító izom, a farizom, az oldalsó hasizmok, a váll izmai, a kétfejű karizom (bicepsz), a háromfejû karizom (tricepsz), illetve a hát különbözõ izmai.

A Fitwalk® hatékonysága

Pályafutásom során több 100.000km-t gyalogoltam. Bátran merem állítani, hogy a gyaloglás sokkal eredményesebb, mint a futás. Véleményem szerint 30km gyaloglás felér a maratoni táv lefutásáva.

A fenti gondolatra a választ a repülőfázis adja meg. Egyértelmű, hogy futásnál minél gyorsabb iramban futsz, annál jobban nő a repülőfázis hossza és ideje. Gyaloglásnál a gyors és a lassú tempó között elenyésző a különbség, persze ez csak a repülőfázis tekintetében.

Példa: Egy 10km-es távot, ha futva tennénk meg, akkor lépnénk 9000-et. Ez persze változhat a futás sebességétõl függõen akár 40%-ot is. Gyaloglásnál 10km alatt 10.000-et lépnék, amely kb. 10%-ot változik a sebesség növelésekor, vagy csökkentésekor. Az intenzitás annál nagyobb, minél kevesebb időt töltünk a levegőben, vagyis minél rövidebb a repülőfázis.


Kinek ajánlott a Fitwalk®?

Lényegében mindenkinek. Mivel a sportolás és a testmozgás mindenkire jótékony hatással van, ezért a Fitwalk® mindenkinek ajánlom. De hogy pontosabb legyek, mégis meghatároztam egy célcsoportot, akiknek igazán ajánlott ez a mozgásforma:

  • Tág célcsoport: a 12 és 65 év közötti hölgyek és urak
  • Szűk célcsoport: 18 és 40 közötti nők és férfiak.

Személyi és páros Fitwalk edzés idõpontok

Előre egyeztetett idõpontban és helyszínen.


Miből áll egy Fitwalk® edzés?

4 fő részből tevődik össze a Normal Fitwalk® edzés.

  • 1. A bemelegítés: Lényege, hogy a szervezetet felkészítsünk a fokozott igénybevételre, megelőzve a nemkívánatos sérüléseket.
  • 2. Gyaloglóiskola: a mozgástechnika fejlesztésére szolgál. Segít a Fitwalk® mozgásformáját megtanulni, ráérezni. Az elsõ 3-5 alkalommal az edzés nagy része ebből fog állni. Ha az alapok mennek, akkor kevesebb időt fogunk ennek szentelni.
  • 3. Fő rész: ez kb. 40 perces folyamatos igénybevétel. Egyéntől és céljaitól függően különböző edzésmódszerek szakszerű alkalmazása.
  • 4. Levezetés: könnyű mozgás, nyújtás, stretching. Célja a szervezet helyreállítása, a pulzus csökkentése.
A Fitwalk® Body Training nagy mértékben eltér a fent leírtaktól!

Felszerelés

A Fitwalk® nagy előnye, hogy nem kell sok pénzt fizetni a felszerelésekre. Viszont nagyon fontos a jó minõség!

  • Cipő: vékony talpú futócipő, vagy maratonfutó cipő. Fontos, hogy könnyű legyen.
  • Ruházat: rövidnadrág, lehetőleg futónadrág, aminek az oldala "fel van vágva".
    Kényelmes felső. Ez lehet póló, de én a vékony sportatlétát, futóatlétát, a nőknek még a sporttopot javaslom.
  • Fehérnemű: erre is kellő figyelmet kell szentelni, mivel elég kellemetlen, ha érzékenyebb helyeken dörzsöl ki a rosszul kiválasztott fehérnemű. Én férfiaknak fecskét ajánlok, míg hölgyek esetében azt javaslom, hogy minél kényelmesebb fehérnemû válasszanak. A hölgyek esetében fontos a feszes sportmelltartó!
  • Zokni: alacsony szárú vékony nem műszálas zokni, ami fedi a láb minden részét, ami a cipővel érintkezik. Ez kiemelten fontos a saroknál.
  • Kiegészítők: lehet sportnapszemüveg, baseballsapka, kendő, mindenféle kiegészítő, lényeg, hogy a mozgásban NE zavarjon!
  • Téli öltözék: mindenféleképpen hosszú és meleg sportruházat ajánlott. Egy jó tanács: úgy öltözz, hogy ha kilépsz az ajtón, akkor érezd, hogy kicsit fázol. Ha elkezdesz mozogni, akkor 3-5 percen belül eléred az optimális melegség érzetét.

Árak:


  • Első alkalom teljesen ingyenes!
  • 5 alkalmas bérlet: 6.000Ft
  • 10 alkalmas bérlet: 9.000Ft
  • korlátlan havi bérlet: 11.000Ft
  • Állapotfelmérés+tanácsadás: 5.000Ft
    (testsúly, testzsír százalék, BMI, izomtömeg, csonttömeg, víztartalom, napi alapanyagcsere, testkerületek mérése, vérnyomás, pulzus)

Bármilyen további kérdése van a Fitwalk® mozgásformával kapcsolatban, bátran keressen fel!

Tel.: +36 70/214 23 40
E-mail.: csont.attila@fitwalk.hu